Égéskimaradások háromhengerezéssel

2023.05.04

Gyújtáshibák a soros oldali diagnosztika szerint. Kapott is gyorsan új trafót és négy gyertyát vmilyik szervízben. A sokadikban injektrorokat, majd nagy tanácstalanság követte. Ahogy megérkezett az Astra hozzám. Hibakód kiolvasást követően élőadatokat vettem szemügyre. Azon kívül, hogy jelentős égéskimaradást észlel nem sok árulkodó jel mutatkozik.

Opel Astra G

1.4 benzin / 66KW

Motorkód : Z14XE

Évjárat : 2002

Hibaleírás: P0302 gyújtáshibát érzékelt a kettes hengernél, P0300 gyújtáshiba több hengernél

Ezért  más megközelítést igényel a hiba keresése. Égéskimaradás meghatározással már láthatóvá lehet tenni, hogy a vizsgált 833 ciklusból, 206 égéskimaradás történt. Mely jelentősnek mondható.

RC méréssel megállapítható, hogy szükséges mechanikai irányban folytatni a hiba keresést. Egy henger gyengébben teljesít, és van egy másik henger is amelyik kicsit kilóg a sorból, de nem az lesz a bűnös.

Az RC mérés által megerősítést kaptam a mechanikai hibara. További méréseim mechanikai mérésekkel folytatom. Az egyes hengert kell különböző mérésekkel megvizsgálni. (A másik henger a hármas.)

A következő méréssel a szelepvezérlés időzítését figyelem, és elemzem hengerekre lebontva. Nem csak az egyes henger szívással, hanem a négyes henger szelepváltás idejével is problémák vannak. Ez utóbbi viszont nem okozna ilyen mértékű zavart a működésben.

Gyűrűk irányába történő mérés. Esetleges hibák megjelenítésére. Nincs jelentős különbség, így nem arra van a hiba forrása, de érdekesen alakul a jelalak. Ami egyéb mechanikai hibára utal, de ezzel most nem foglalkozok.

A következő képen az autó szívócső nyomás érzékelő jelének adatai lettek feldolgozva, és megjelenítve. Így abból is jól kivehető, hogy az egyes henger szívása gyengébb mint a másik három henger szívása.

Az adott hengert jobban megvizsgálva nagy hengernyomás veszteség, a kompresszió viszony megváltozása jellemzi. A szelepvezérlési szögek meghatározása, majd a szívás minősége látható a táblázatban. Alapjáraton még megfelelő, de ahogy emelkedik a fordulatszám igen kevés levegővel tud feltöltődni a henger. 

A hiba ahogy az a gyújtásképet befolyásolja. Az egyes henger nem megfelelő működése, és a kettes henger szivárgása látható.

Csőkamera segítségével a szívó oldalon próbálom láthatóvá tenni, hogy mi a probléma. Sajnos a képen nem tudom mellékelni. Az autót megjavították a mérési eredmények ismeretében.

© 2016 A weboldalon megjelent szöveget hozzájárulásom nélkül közzétenni, másolni nem lehet.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el