Erőtlenül hibakód mentesen
Reggeli indításkor többszöri indítás után is lefullad. Napközben aránylag használható, de hiányzik a megfelelő teljesítmény. Klíma használat esetén használhatatlan az autó. Nehézkes elindulás melegen is, és állandó rángatás tapasztalható. Olvasták a hibatárat több helyen is, de üres a hibatárolója. Kapott négy új gyertyát, de ezen kívül nem volt több ötlet a merre továbbra.
VW Lupo
1.4Benzin / 44KW
Motorkód : AUD
Évjárat : 2003
Hibaleírás: nincs hibakód, erőtlen az autó, nem megfelelő alapjárat

Persze én is meggyőződtem a hibatároló ürességéről, és valóban a leírtak szerint próbál működni a motor. Első mérésem égéskimaradás mérés hengerazonosítás nélkül.

A mérésből azt mutatja, hogy egy henger jelentős égéskimaradással dolgozik. 522 ciklusból 279 kimaradás történik. Ezt követi egy másik mérés, ahol a mechanikai hibára utaló jeleket keresek.

Hengerazonosítás nélküli sűrítési teszt a négy henger egy időben történő összehasonlításával. Mechanikai hiba igazolt, hiszen egy henger esetében jelentős különbséget láthatunk.

További mérésemet másik műszerrel folytatom, hogy hengerazonosítással kiderüljön melyik henger a hibás. Probléma az 1-es hengernél mérhető. Ugyanezen a műszeren elvégzem a gyors tesztet, hogy láthatóvá tegyem az esetleges gyújtás, vagy üzemanyag rendszerben lévő hibákat is.

Kizárólag mechanikai hibára utaló eredmények figyelhetőek meg. A hibás henger már alapjáraton is bőven a többi alatt teljesít a henger teljesítmény összehasonlításon. Mérésem a gyűrűk vizsgálata irányába terelem. Nem mérhető jelentős különbség a hengerek között. Szelepvezérlés hengerenkénti összehasonlításból szívó oldali csatlakozással meghatározom az 1-es és 2-es henger közötti tömítési hibából felmerülő hiba lehetőségét, vagy éppen kizárását. Nem mutatható ki a hiba. Így kijelenthető, hogy a hengernyomás szivárgást kizárólag a szelepek irányába kell keresni.
A szelepnyitás, és zárási szögek megfelelőek. Mégis a határérték alatt marad a henger szívó oldalról levegővel történő feltöltése. A mérések szerint a mennyiség eljut, de a szivárgás miatt nem képes megtartani, így ez a henger mint ahogy a fenti mérés is mutatja jóval a többi henger hatékonysága alatt teljesít. Kamera felvételek alapján nem látható szelepégés az adott hengernél. Szelep, és szelepfészek ellenőrzést az autószerelő kolléga elvégzi.
Visszajelzés: nem zárt megfelelően a szívószelep