Időszakosan fellépő alacsony Rail nyomás

2022.06.13

Az ügyfél elmondása szerint az autó néha villogtatja az izzítás visszajelzőjét, és ezzel egy időben felvillan a check engine lámpa is. Ekkor teljesítményvesztést tapasztal. Az autó leállítása, majd újraindítása után ismét van teljesítmény. Két lámpafelvillanás közötti idő változó. Van hogy indítás után rögtön villog, van, hogy két napig jó az autó. Javasolták cserélje a befecskendezőket, de lehet hibás a nagynyomású pumpa is hibakód alapján. Az ügyfél biztosra akart menni, így a mérés mellett döntött.

Seat Ibiza 6J

1.2 Diesel / 55KW

Motorkód : CFWA

Évjárat : 2013

Hibaleírás: P0087 üzemanyag nyomócső, rendszernyomás túl alacsony (1260rpm-nél beírva)

Első mérésemet az akku, töltés és indítórendszer vizsgálatával, majd RC teszt-el folytatom.

Azon kívül, hogy az akku töltést igényel más hibát nem fedeztem fel a vizsgálat alatt. Mechanikus sérülésre utaló jelek keresése az üzemanyag pumpánál, befecskendezőnél, üzemanyagszűrőben, rail csőben. Nem látható erre utaló jel. Ezt követi az égéskimaradás meghatározása. Jól kivehető, hogy három henger három különböző módon viselkedik. Az 1-es henger gyengélkedik. További méréssel megvizsgálom a befecskendezőt, ill. a relatív mennyiséget.

A relatív befecskendezett mennyiség az egyes hengernél jelentősen eltér, de a kettes hengert sem szabad figyelmen kívül hagyni. Ott is vannak problémák. Rendszernyomás ellenőrzése minden ágban teljes fordulat tartományban. A porlasztót vagy cserélni kell, vagy szakműhelyben javíttatni. Az ügyfél az egyes befecskendező cseréje mellett döntött. 

A csere után ismét megkeresett, hogy ugyan sokkal később gyújtja be a lámpát az autó, de még mindig nem megfelelő. 1260rmp-nél dobja be a hibát. Az alatt mindegy meddig kínozza nem ad hibakódot. Nézzük akkor alapjáraton látható-e eltérés a hatékonyságukban. Itt minden a legnagyobb rendben van.

De emelt fordulaton, már látható a kettes henger hibás működése. A mérésnél a hiba fellépése pontosan meghatározható. Itt 1265rmp-nél kezd hibásan működni a befecskendező.

A másik mérési ábrán a hármas henger szivárgása látszik. Ez tömítetlenség miatt jelentkezik.

A következő képen az üzemanyag szivárgása, mely valószínű egy gyári új tömítéssel javítható.

Az alábbi képen a résolaj eredmények magukért beszélnek. Az egyes hengerbe új befecskendezőt tett az ügyfél.

A nagynyomású szivattyú "belső vizsgálata" zajméréses meghatározással történik. Ha mechanikai rendellenesség mégiscsak van a pumpán belül azt üzem közben le lehet buktatni.

3D megjelenítési formában sem látható a nagynyomású szivattyú belső hibájára utaló legkisebb jel sem. Így annak hibáját kizárom.

Az ügyfél a kettes hengerhez tartozó befecskendezőt is kicserélte. A hármashoz bekerült a tömítés. Hibakód törlés, befecskendező tanítás után az autó tökéletesen működik.

© 2016 A weboldalon megjelent szöveget hozzájárulásom nélkül közzétenni, másolni nem lehet.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el