Így valóban sosem (k)OPEL...

2021.05.28

Hónapok óta tartó hiba keresgélés sem hozott eredményt. Márkaszervízt és jó pár független autószerelőt, ill. autóvillamossági szerelőt megjárt J Astra. A gép éppen nem járóképes, ezért traileren érkezett. Soros oldali hibakód kiolvasás eredményei az adatlapon olvashatók.

Opel Astra J

1.4 benzin / 74KW

Motorkód : A14XER

Évjárat : 2011

Hibaleírás: C0800-03 vezérlő modul áramkör alacsony feszültség, U0100-71 megszakadt a kommunikáció a motorvezérlővel, U0140-71 megszakadt a kommunikáció a karosszéria vezérlővel, P0597-00 és P0598-00 motor hűtőközeg termosztát fűtés áramköri hiba, P0689-00 ECU gyújtás relé visszacsatoló áramkör alacsony feszültség, P1682-00 gyújtáskapcsoló 2. áramköri hiba

Gyújtás ráadást követően a műszerfalon a következő hibaüzenet jelenik meg:

Mint említettem elég sok műhely keresgélte a hibát. Sikertelenül. Ahány műhely volt annyi mindent cseréltek. De sikeres volt a hiba meghatározása? Valószínűleg nem, ha ismét gyengélkedőre került. Kicserélték a motorvezérlőt, a légtömegmérőt, gyertyákat, trafót, főrelét, és a vezérlést is mert hát az sem árthat. Így kapott egy új vezérlés szettet is. Légszűrő, olajszűrő, új olaj....blablabla. Nem segített. Ilyen előélettel került hozzám az Opelek gyöngyszeme. Az általam felállított tíz pontos gyors teszttel kezdem, melytől remélem a megvilágosodást. Vezérlés ellenőrzéssel a motorvezérlő által látott adatok segítségével és R.C tesztel kezdem a méréseimet. Kicsi ellentmondás van a méréseknél. Ezért cserélhettek vezérlést? További méréseimnél fény derült arra hogy kommunikációs vonalon nincs hiba. A vezérlő tápellátásával is vannak problémáim.  Mechanikai probléma nincs, de a vezérlés úgy néz ki nem úgy sikerült ahogy szerették volna. Gyújtás ráadáskor a trafónál és a befecskendezőknél megfelelő a tápellátás, de már indítózásnál nincs meg a kellő feszültség. Testelési pontok mérése után kettő tisztításra szorul. Ezzel meg is oldódott a testhiba, de a főrelé által kapcsolt pozitívnál sincs rendben minden. A relét újra cserélték, nem valószínű, hogy hibás. Mérés ugyanezt mutatja. A kábelkötegre terelődik a gyanú. Hiba a biztosítéktábla sarujánál, a kábelkötegben, és a csatlakozóknál bújik meg. Íme a kötegben bujkáló egyik bűnös:

A hibás részek javítása után jöhet a próbaindítás. Íme az eredmény:

Az Astra ismét járóképes. Hibakódok törlése után próbakör, majd ismét a hibatároló ellenőrzése. Az ismételt hibatároló olvasás hibamentes rendszert mutat.

Ismét egy mérések nélküli ész nélküli cserélgetés történt. De akkor mi is vezethette meg a szerelőket? Hiszen az első méréssel nálam is felmerült a vezérlés hibás működése? Hibás gyújtás, és hibás légtömeg mérő adatok...? Miért írta ki a műszerfalra a működés korlátozás üzenetet? Azért mert a vezérléscsere csak nem sikerült vmi jól az alábbi mérési eredmény szerint. Valószínű azt cserélhették először, ezért annak köszönhetően más hiba is fellépett az eredeti mellé.

© 2016 A weboldalon megjelent szöveget hozzájárulásom nélkül közzétenni, másolni nem lehet.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el