Motorzaj diagnosztika
Motorfelújítást követően hangos, zajos alapjárat hallható a motortérből, amely még az utastérben is zavaró. Hibatároló üres, ezért aki a javítást végezte tanácstalan. A tulajdonost zavarja a zaj, ezért több szerelő véleményét kikérte, de nem tudták megmondani, csak találgatások történtek.

Hyundai i30
1.4benzin / 80KW
Motorkód : G4FA
Évjárat : 2010
Hibaleírás: zajos motor
Az alábbi "Letöltés" gombnál meghallgatható a rendellenes motorzaj, mely MP3 formátumba lett feltöltve.
A diagnosztika az autó megbontása nélkül történik. Csak a műanyag elem eltávolítása szükséges, mely a zaj torzulását okozhatja. A motorburkolat eltávolítása után felhelyezem a mérőfejeket, mérőmikrofonokat és rezgésmérőt.


Az első mérésnél már látható, hogy a rendellenes zaj, a 4.hengerhez tartozó kipufogószelep zárásakor keletkezik. A 3. hengernél nem megfelelő zárásból adódó zaj látható.

A szelep nyitás, és zárási szögek meghatározása rezgésmérés eredményéből. Kiderül, hogy a szívás minőség sem egyforma. Két hengernél kevesebb a hengerfeltöltés történik, ill. a 4.hengernél mechanikai hiba figyelhető meg.
(Több mérési kép eltávolítva)
A 4.henger mechanikai hibája miatt a hengernyomás jelentősen változik, ami teljesítmény problémákat is feltételez.

(Mérési kép eltávolítva)
Az utolsó két képen a 4. henger mechanikai hibája látható. Kopásból adódó mechanikai probléma okozza, de csak szétszedés után látható annak pontos helye.
Frissítés: az autószerelő a megjelölt szelepnél lapkát cserélt, melynek rendellenes kopása volt látható.