Motorzaj diagnosztika

2024.03.24

Motorfelújítást követően hangos, zajos alapjárat hallható a motortérből, amely még az utastérben is zavaró. Hibatároló üres, ezért aki a javítást végezte tanácstalan. A tulajdonost zavarja a zaj, ezért több szerelő véleményét kikérte, de nem tudták megmondani, csak találgatások történtek.

Hyundai i30

1.4benzin / 80KW

Motorkód : G4FA

Évjárat : 2010

Hibaleírás: zajos motor

Az alábbi "Letöltés" gombnál meghallgatható a rendellenes motorzaj, mely MP3 formátumba lett feltöltve.

A diagnosztika az autó megbontása nélkül történik. Csak a műanyag elem eltávolítása szükséges, mely a zaj torzulását okozhatja. A motorburkolat eltávolítása után felhelyezem a mérőfejeket, mérőmikrofonokat és rezgésmérőt.

Az első mérésnél már látható, hogy a rendellenes zaj, a 4.hengerhez tartozó kipufogószelep zárásakor keletkezik. A 3. hengernél nem megfelelő zárásból adódó zaj látható.

A szelep nyitás, és zárási szögek meghatározása rezgésmérés eredményéből. Kiderül, hogy a szívás minőség sem egyforma. Két hengernél kevesebb a hengerfeltöltés történik, ill. a 4.hengernél mechanikai hiba figyelhető meg.

(Több mérési kép eltávolítva)

A 4.henger mechanikai hibája miatt a hengernyomás jelentősen változik, ami teljesítmény problémákat is feltételez.

(Mérési kép eltávolítva)

Az utolsó két képen a 4. henger mechanikai hibája látható. Kopásból adódó mechanikai probléma okozza, de csak szétszedés után látható annak pontos helye.

Frissítés: az autószerelő a megjelölt szelepnél lapkát cserélt, melynek rendellenes kopása volt látható.

© 2016 A weboldalon megjelent szöveget hozzájárulásom nélkül közzétenni, másolni nem lehet.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el