VW Golf VI. üzemanyag nyomás
Az autón több hibakód kiolvasó volt, és kivétel nélkül mind a magas üzemanyagnyomásra utaló hibaüzenetet írta. Cseréltek nyomásérzékelőt, és üzemanyagszűrőt. Nem történt változás. Az autó jóval többet fogyaszt, mint az a technikai útmutatójában le van írva. Ettől több információ nincs az autóról, ezért más mérési módszereket igényel a hiba feltárása.
VW Golf VI. 1.4 TSI
1.4 benzin / 90KW
Motorkód : CAXA
Évjárat : 2010
Hibaleírás: P0088 üzemanyag nyomás a közös csőben túl magas

Kezdésnek az összetett méréssel kezdem, hogy elemezhetőek legyenek a hengerek működési hatékonysága egymáshoz képest.

Rendellenes mechanikai mozgások vannak minden hengernél. Üzemanyag probléma nem mutatható ki. A gyújtásvizsgálatnál a gyújtáskép levegő szivárgást mutat.


A fenti mérések szerint alapjáraton mozog a vezérlés. A fordulatszám emelésével a kivezérlés megtörténik, de nem tudja végrehajtani az okoskerék a szívó oldali vezérműtengely elfordítását. Az alapjáraton történő lánc mozgást egy másirányú mérés is igazolja. Hibás a vezérlés módosító is. Mert valószínű elengedi az olajat, vagy mechanikai problémája van, de erre kisebb az esély. Így hiába indul meg annak vezérlés nem tudja azt végrehajtani a módosítást.

A mérési eredmény összefoglalója : A fenti mérésből kiderül, hogy mind a négy hengernél korai kipufogószelep nyitás történik. A hengereknél nagy a hengernyomás veszteség üzem közben. A kipufogó szelep 42'-al korábban nyit. A szívószelep nyitása 16'-al van eltolódva. A jelentős láncnyúláson túl a kipufogó oldali vezérműtengelynél a vezérlés is átugrott. A következő képen magas ellennyomás mérése látható.

A nagy ellennyomás eredhet a vezérlés hibájából, vagy a katalizátor kezdődő eltömődéséből. A katalizátor ellenőrzésére ipari hőkamerás software képfeldolgozóját alkalmazom.

Hőkamerával hideg motornál mérve nincs katalizátor tömődésre utaló jel, ezért a vezérlés hibájából adódóan keletkezik a magas ellennyomás. A hibát a vezérműlánc megnyúlása, és az okoskerék nem megfelelő működése okozza.
A szerelő kolléga visszaigazolása a mérés pontosságáról:

A letöltés -nél csatolva van a lánc lazaságát bemutató rövid videó. Klikk a "LETÖLTÉS" gombra.
Szintén a szerelő kolléga küldte a képet a láncról. Az új lánchoz képest egy láncszemnyi nyúlás van, ill. az okoskerék valóban rossz és cserét igényel. (Hozzátette, hogy lánccserekor olyan vezérlés szettet szokott rendelni ami tartalmazza az okoskereket is. Ennél az autónál mindenképpen szükséges a cseréje.)

A mérés pontosságát a fizikai ellenőrzés igazolta, vezérlés csere után az autó hibátlanul, hibakód menetesen üzemel. A menetdinamikája jelentősen javult, üzemanyag fogyasztás a gyári érték közelébe került. A javítás után az ellenőrző mérés megerősítette a szelepvezérlési szöget eltolódásának helyes meghatározását. Az okoskerék hibája kiszerelés után látható volt.